26 Temmuz 2015 Pazar

İNGİLİZCE KONUŞMA BECERİSİ GELİŞTİRME MATERYALLERİ

Bir önceki makalemde akıcı bir şekilde İngilizce konuşmak için hangi yolların izlenmesi gerektiğini maddeler halinde anlatmıştım. Fakat bu maddeleri gerçekleştirmek için bazı materyaller edinmeniz gerekmektedir. Sanal alemin bu kadar geliştiği zamanda bu materyallere ulaşmak oldukça kolaylaştı. Biraz araştırmayla işimize yarayacak şeyleri kolaylıkla bulabiliriz. Ben de yaptığım araştırmayla işinize yarayacak bir şeyler buldum. Aşağıda açıkladığım web sayfalarını ve akıllı telefonlar için uygulamaları edinip her zaman çalışabilirsiniz.
1-    Sözlük
İnternete bir çok İngilizce sözlük bulabilirsiniz. Ben Türkçe-İngilizce, İngilizce-Türkçe sözlük için www.tureng.com adlı web sitesini İngilizce-İngilizce sözlük için Longman’ın www.ldoceonline.com adlı web sitesini öneriyorum. Bu ikisi rahatlıkla işinizi görecektir. Bu iki sitenin akıllı telefon için uygulamaları da işletim sisteminizin kendi marketinde mevcuttur.

2-    Kitap Okuma
Akıllı Telefon uygulamaları için “Wattpad” uygulaması ile kitapları ücretsiz bir şekilde bulabilir ve okuyabilirsiniz. Alternatif olarak “Amazon Kindle” uygulamasını da akıllı telefonunuza yükleyebilirsiniz.
Web sitesi olarak www.gutenberg.org web sitesinin üzerine tanımıyorum. Hem arşivinin genişliği hem de kitapları istediğiniz formatta okuyabilmeniz dikkate alındığında bu web sitesi diğerlerinden bir adım öne çıkmaktadır.

3-    Dinleme
İnternette bulabileceğiniz en kolay şeylerden biridir. Youtube’da arama motoruna “Talk Show” “Audio Book” vb. kelimeler yazarsanız çıkan sonuçlardan seçip izlersiniz. Fakat daha verimli olacak iki tane web sitesi önermek istiyorum.
https://www.ted.com/talks adlı site de her konudan alanında en iyi kişilerin verdiği seminerleri bulabilirsiniz. Hemen hemen her videonun bilinen bütün dillerde altyazısı da bulunmaktadır. Videoyu ilk önce Türkçe altyazı ile daha sonra İngilizce altyazı ile izlerseniz faydalı olacaktır. İngilizcenin yanında genel kültürünüzün de arttığını farkedeceksiniz.
Alternatif olarak www.voscreen.com adlı site film ve belgesellerden 10-15 saniyelik videoları dinlettirip ne söylediğinin Türkçesini soran ve buna göre size puan veren bir site. Aldığınız puanlara göre kaçıncı sırada olduğunuzu gösteren puan durumu da mevcuttur. Bu sitede vaktin nasıl geçtiğini anlayamayacaksınız. Bu siteden yararlanabilmeniz için üye olmanız gerekmektedir. Üyelik ücretsizdir. Fakat Facebook hesabınızla da giriş yapabilirsiniz.

4-    Konuşma

Yukarıda belirttiğim siteler özel öğretmenlerin olduğu sitelerdir. Grup veya özel olarak istediğiniz öğretmenin dersine girebilirsiniz. Site üyelikleri ücretsizdir. Fakat derse girebilmek için, o öğretmenin belirlediği ücreti ödemeniz gerekmektedir.

Kendiniz gibi İngilizce konuşma becerisini geliştirmek isteyen kişileri bulmak için ise penpal siteleri bulunmaktadır. Penpal siteleri eskiden mektup arkadaşı dediğimiz olayın sanal halidir. Bu sitelerden arkadaş bulup Skype gibi programlardan görüntülü veya sesli görüşme yapabilirsiniz. Örnek penpal siteleri;


Not 1: Penpal siteleri İngilizce konuşma becerisini geliştirmekten çok çöpçatan sitesi olarak kullanıldığını bilmelisiniz. Ama Hintli, Çinli veya Vietnamlılarda benim işimi görür diyorsanız sıkıntı yaşamazsınız.


Not 2: “Konuşma” başlığı altındaki web siteleri haricinde belirtmiş olduğum web siteleri ücret istememektedir. Akıllı telefon uygulamalarını ise yine ücretsiz bir şekilde sahip olduğunuz işletim sisteminin kendi marketlerinden elde edebilirsiniz.

3 yorum:

  1. faydalı olmuş özellikle ted talk çok güzel daha öncede duymuştum...

    YanıtlaSil
  2. penpaland.com tavsiye ediyorum , buradan kendinize pratik yapmak için bir dil arkadasi edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil